Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem

Ergonomiczne chwyty A-Grip

Chwyty kierownicy (z ang. grip), to jeden z najrzadziej poruszanych aspektów podczas zakupu roweru. A, po pedałach i siodełku, to nasz trzeci punkt oparcia na rowerze i wcale nie mniej ważny!

 
Od doboru chwytów zależy nasze bezpieczeństwo, i komfort. Gripy muszą przede wszystkim zapewnić pewne trzymanie kierownicy. Ale równie ważne jest tłumienie drgań, na które narażone są nasze dłonie. Wielogodzinna jazda terenowa może stać się przyjemnością lub koszmarem.

 

 

 
Najczęstszą przyczyną bólu nadgarstków jest, nadmiernie pochylona pozycja rowerzysty. Powoduje ona ucisk na nerw łokciowy czy też pośrodkowy i może być przyczyną bólu i odrętwień. Nadmierne obciążenie rąk może być też spowodowane złym ustawieniem siodła. Zbyt mocno pochylone do przodu siodło, skutkuje zsuwaniem się rowerzysty do przodu, który intuicyjnie odpycha się rękoma do tyłu, jeszcze mocniej uciskając dłońmi o chwyty.
 
Warto pomyśleć o prawidłowej pozycji na rowerze (BG Fit)
Kolarstwo jest sportem powtarzalnych ruchów. Kolarz jadący z kadencją 90 obrotów na minutę podczas godzinnego treningu zrobi 5400 obrotów. Wiadomo ,że trening może trwać odpowiednio dłużej. Dlatego tak ważne jest aby każde naciśnięcie na pedał było wykonywane tak samo bezpiecznie i efektywnie. Jeżeli czujesz że jest ci nie wygodnie na rowerze, nigdy nie będziesz zadowolony z jazdy, a co gorsze przy niewłaściwej pozycji zwiększy się ryzyko wystąpienia kontuzji. Właściwa pozycja sprawi że twoja jazda będzie nie tylko maksymalnie efektywna ale i wygodna.
 
System BG w naukowo udowodniony sposób poprawia efektywność jazdy, siłę i komfort przy jednoczesnej redukcji ryzyka urazów.
Nieważne czy jesteś zawodnikiem, czy jeździsz tylko rekreacyjnie, nieważne na jakim rowerze jeździsz szosowym, górskim, triathlonowym, czasowym. W studio BG Fit będzie czekał na ciebie profesjonalny fitter który dzięki indywidualnemu podejściu do każdego kolarza sprawi ,że będziesz mógł bardziej efektywnie wykorzystywać swoją energię bez utraty komfortu.
  
Drugim rozwiązaniem jest zastosowanie ergonomicznych chwytów firmy Acros. Większość chwytów ma przekrój okrągły lub wielokątny wpisany w okrąg. Kształt ergonomicznych chwytów Acrosa odpowiada ułożeniu dłoni na kierownicy. Są spłaszczone i wygięte, a mocno wydłużona część tylna podpiera całe śródręcze. Wielkość wydłużenia może być różna. Wszystko zależy od wielkości dłoni i powierzchni, jaką chcemy wykorzystywać do rozłożenia naszej masy spoczywającej na gripie. Średnicę (lub wielkość - w przypadku ergonomicznych) chwytów należy dobrać do wielkości swoich dłoni i długości palców. Chwyt musi przede wszystkim zapewnić maksymalnie pewne trzymanie kierownicy.
 
Tradycyjne, usportowione uchwyty kierownicy są stosunkowo małej średnicy. Do jazdy bardziej rekreacyjnej lub turystycznej warto je wymienić na dość tanie,ergonomiczne żelowe uchwyty np. produkcji Acros. Są one lepiej dostosowane do budowy anatomicznej dłoni i znacząco poprawiają ukrwienie nadgarstków. 

Facebook

Kontakt

Warszawa - Al. KEN 49
tel: 22 405 80 45
 
Warszawa - Bitwy Warszawskiej 1920r 23
tel: 22 374 55 29
 
 Kontakt mail: airbike@airbike.pl